Se estimeaza ca aproximativ 4 milioane de romani au plecat din Romania,stabilindu-se fie definitiv sau fie pe o perioada temporara in tarile din intreaga Europa. Din nefericire viata isi poate modifica cursul in orice clipa, iar momentul sfarsitului ne poate lua prin surprindere.
In cazul unui deces in strainatate, trebuie sa demaram o procedură diferita fata de cea clasica,decesul la sital sau decesul la domiciliu. Atfel compania Casa Funerara Eterna,datorita gamei variate de servcii,prin intermediul ramurei „repatriere decedati” iti vine in ajutor,preluandu-ti din responsabilitati.
1: Constatarea decesului pe teritoriul altei tari:
In cazul decesului in strainatate trebuie anuntate imediat autoritatile din tara in care s-a produs,perioada maxima fiind de 3 zile si trebuie sa se tina cont de legile si procedurile tarii respective.
In cazul in care decesul s-a produs in conditii violente sau necunoscute,autoritatilor le revine obligatia de a solicita unei institutii medicale autorizate,efectuarea autopsiei anatomo-patologică pentru a se stabili cu exactitate cauzele decesului.
Iar in cazul in care decesul s-a produs din cauze naturale, medicii trebuie sa efectueze autopsia anatomo-patologica,dar familia poate depune o cerere la spitalul respectiv in care sa mentioneze faptul ca nu doreste efectuarea autopsiei anatomo-patologică.
2: Intocmirea actelor necesare pentru repatrierea in Romania
Sunt necesare o serie de documente pentru repatrierea persoanei decedate in Romania, cel mai important fiind pasaportul mortuar. Pasaportului mortuar se obtine prin apelarea la amabasada sau consulatul Romaniei din tara respectiva.Dupa realizarea solicitarii,intreaga procedura de aducere in tara a persoanei decedate inclusiv transportul, dureaza maxim 120 de ore.
- Certificatul constatator al decesului, eliberat de spital;
- Certificatul de îmbalsamare, eliberat de spital;
- Certificatul de deces international eliberat de autoritatile din tara respectiva;
- Autorizatie pentru transportul funerar, apartinand firmei care efectueaza transportul.
- Pasaportul mortuar, eliberat de autoritati;
3: Eliberarea Certificatului de deces romanesc
Mare atentie,certificatul de deces romanesc se elibereaza numai in baza certificatului de deces eliberat de autoritatile din tara in care acesta s-a produs evenimentul si pe baza altor documente prevazute de legislatia romana.
- cartea de identitate sau pasaportul
- Certificatul de nastere
- Certificatul de casatorie (daca este cazul)
- Traducerea legalizata a certificatului de deces international
- Cerere de transcriere a decesului
4: Transportul corpului neinsufletit in Romania
Transportul corpului persoanei decedate se realizeaza prin intermediul companiei pompe funebre Casa Funerara Eterna, in conditiile prevazute de legislatia nationala a tarii respective si în conformitate cu regulile internationale aplicabile.
Procedura de repatriere a decedatului din Uniunea Europeana este de maxim 120 de ore, din momentul contractarii echipei Casa Funerara Eterna.